torstai 2. kesäkuuta 2016

Throwbackia Tukholmaan

Tässä postauksessa palataan vielä takaisin opintomatkallemme Tukholmaan. Matka sisälsi paljon kaikkea minua kiinnostavaa, ja jokaista ensimmäisessä postauksessani mainitsemaani aihealuetta. Hyvinvointi, terveys ja ruokavalioon liittyvät aiheet tulivat esille toisessa postauksessani ruokailujen suhteen kun taas markkinointi, verkostoituminen ja yrittäjyys tulivat isosti esille kuulemissamme puheenvuoroissa. Parista inspiroivasta ja hyvin pidetystä esityksestä haluankin kertoa vähän lisää.

Ehkäpä eniten mieleeni jäi nuoren Nadjan ja hänen ystävänsä Linnin tarvina yrittäjiksi. He olivat kaksi ystävystä, jotka opiskelivat kumpikin eri aloja, mutta yhteisestä kiinnostuksesta ekologisuuteen ja maailman parannukseen päätyivät perustamaan ekologisen sukkahousufirman, Swedish Stockingsin. Koin heidän tarinansa niin ihmeellisenä ja inspiroivana, etten voinut kun tuijottaa ihaillen suloista Nadjaa, joka kertoi yrityksestään hyvin perusteellisesti ja luonnollisesti. Idea on aivan ihana ja oli ihanaa kuulla, että he ovat myös menestyneet tällä idealla. Se sai kyllä luotua isoa uskoa, että omista ajatuksista ja haaveista voi tulla totta kunhan aika, paikka ja idea ovat oikeita. Ainut asia mikä jäi ihmetyttämään, oli, etteivät he käytä yhtään rahaa markkinointiin. He kokevat, että tällä hetkellä he eivät tarvitse ylimääräistä markkinointia Instagramin ja blogiyhteistöiden kautta, mutta jäin silti pohtimaan, kuinkahan paljon oikeanlainen markkinointi saisi aikaan yrityksen liikevaihdolle ja tunnettavuudelle. Jään ehdottomasti seuraamaan, mitä Nadja ja Linn saavatkaan vielä aikaiseksi tulevaisuudessa! Jos kiinnostuitte, niin heidät löytää myös Instagramista nimimerkillä @swedishstockings.



Toinen vahvasti mieleeni jäänyt puhuja oli Elisabeth Ström Stocholm Design Labilta, joka oli mielestäni erinomainen puhuja. Häntä olisi jaksanut kuunnella vaikka kuinka kauan! Tähän saattoi vaikuttaa myös pikkiriikkisen se, että rakastan ruotsin kieltä ja hänen aksenttinsa englantia puhuessa oli hyvin hyvin svenskatalande ;) parhaiten mieleeni jääneet asiat hänen luennostaan olivat läpinäkyvyys, brändin ja brändäyksen merkitys sekä oman historiansa tunteminen. Nykyaikana kaikki yrityksen toiminta on läpinäkyvää, mikä jää useilta yrityksiltä usein muistamatta. Kaikkien päätöksien ja toiminnan tulisi olla yhteydessä siihen, mitä yritys edustaa ja mitä heidän arvonsa on. Brändi ja brändilupaus pitää myös olla yhteydessä toimintaan, ei riitä, että on pelkkä logo ja that's it, vaan brädille tulee luoda identiteetti, logosta tulee tulla mieleen koko yritys, sen toimintatavat, tuotteet ja arvot!







Ja koska mainitsin ensimmäisessä postauksessa myös urheilun olevan sydäntä lähellä, niin ei unohdeta että toki Tukholmassa tuli myös urheiltua! Kävimme yhdessä kokeilemassa hotellin kuntosalin ensimmäisenä aamuna, mistä oli tietysti otettava kuva todisteeksi, koska pics or didn't happen ;) ja aerobiset tuli tietysti tehtyä kaupasta ja kahvilasta toiseen juostessa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti